2017. május 29., hétfő

Isten hozott, 4. trimeszter!



1.
Fekszem a kórházi ágyon, és a plafont bámulom. Mennyi idő lehet, öt – hat? Már világosodik, lassan kiveszem a szoba körvonalait. Áron hortyog mellettem. Nem tudom, megmozdíthatom-e már a lábam. Ez a hülye katéter idegesít. Mindig rettegem, hogy kapok majd, ha kisbabám születik. Az epidurálba bele se gondolok. Jöhetne már a nővér, hogy kivegye. Mozdulni se merek. Minden rémálmom valóra vált azzal, hogy megcsászároztak. De nem tudok most erre gondolni. A szívem a torkomban dobog. teljesen éber vagyok, pedig csak pár órát aludtunk. Lili Annát 11 körül vitték el vagy később, nem is tudom, de már őrülten hiányzik. HOL VAN? Most értettem meg Ági (doktornőm) szavait a tanfolyamról, hogy hiába alszol külön első éjszaka a babádtól, nem tudsz nem RÁ gondolni. Mennyire igaza lett…MIKOR HOZZÁK MÁR? Meg akarom ölelni, a karomba venni.
            Közben befut az éjszakás nővér, beadja a méhösszehúzót és a véralvadásgátlót, és végre végre kiveszi azt a hülye katétert persze. Kedves és mosolygós, gratulál a szülésemhez. Én nem tudok gratulálni magamnak egyelőre, de ez most nem érdekel.
            Fülelek. HOL VAN már Lili Anna? Áron még mindig hortyog. Hihetetlen. Hogy tud ilyen békésen aludni, amikor a lányunk nincs itt? Lassan teljes világosság önti el a szobát. Nem süt aranyfénnyel a nap, mint a szülésem napján, ólmos szürkeség pihen a tájon. Talán havazni is fog. Április 18-án.
            Akkor meghallom. Egyre erősödő oá. OÁ. OÁÁÁ a folyosó végéről. Megdobban a szívem. Ez Ő. A lányom. Akinek pici arca tegnap este az enyémhez ért. Hozzák már, az Istenért! Aztán kinyílik a kórterem ajtaja, és üvegfalú kis hintóban begördül rajta Lili Anna, a húsvéti hercegkisasszonyom.
2.  Az a csodás gyermekágy….
Rájöttem, eddig fals kép élt bennem a gyermekágyról. Pihenő anyuka és érkező finomságok, édesdeden alvó újszülött. Na jó, ez utóbbit magam sem hittem. Bár ahhoz képest, hogy azt hittem, pár hét után őrjöngeni fogok a kialvatlanságtól, meglepően jól viselem az első időszakot. Anya megérkezett és rögvest átvette a parancsnokságot. Szükségem volt rá. A sebem sajgott, Lili Anna pedig üvöltött. Rengeteget. Nem sokat, annál is többet. Akkor határoztam el, hogy megszakítom a kapcsolatot az ismert közösségi oldal összes babás csoportjával, mert ott mindenki gyereke végtelenül békés és nyugodt, Anyuka tejével Dunát lehet rekeszteni, az összes Anyuka fitt és mosolygós, elmerül az anyaság örömében, szóval minden és mindenki hepi. Szerencsére tudom, hogy ez nagy átvágás. Úgyhogy boldogan elmerültem az önsajnálatban- hogy egy hatalmas vágás van a hasamon, ami mindig látszani fog és csak két kataflánnal viselem el nap közben- hogy a Párom második héten visszament dolgozni, és kábé úgy kellett erővel szétszedni őket Anyával, hogy ne verekedjenek össze abban az egy hétben, míg egy fedél alatt éltünk így édes négyesben. Szóval a közös családi meghitt életkezdésnek, amit megálmodtam, lőttek. Az egész nap a szopiról szólt. Rokonokat elküldtük, látogatókról hallani se akartam. ( Amúgy sem illik egy gyermekágyas anyát és csecsszopóját zargatni szerintem…) Beköltöztem a nappali foteljébe. Az lett főhadi szállásom, hálóm és nappalim egybe. Előttem pedig egy csodálatos, örökké éhes és elégedetlen csecsemő hevert, aki egyedül a cicimen volt csöndben. Hát ennyit a csodás gyermekágyról. Ami végérvényesen visszatekintve mégis csak csodálatos.
3. Csak császárt ne, kérem.
Tudtátok, hogy a császármetszés nem az ördögtől való? Tudom, én is, csak gondoltam, bárkivel megtörténhet, csak lécci, velem ne! Mert én kilenc hónapja a természetes szülésre tuningolom magam, és minden lehetséges képzést és tanfolyamot elvégeztem a Cél érdekében, miszerint édes csöppem kicsusszan majd belőlem, mint egy kis vidra. Az utolsó időszakban naponta háromszor meditáltam, reggel-este intim tornáztam, kúsztam-másztam a szőnyegen, és igen, vártam a Nagy Pillanatot. Azaz a szülésem megindulását. Ám hiába ücsörögtem órákat a Nagy Kerek Labdán, a pillanat nem jött. Sőt, végül a műtőben kötöttem ki. Akkora lúzernek éreztem magam hetekig, hogy csak na. Gondoltam, ha valaki kérdezi, hogy szültem, majd nem válaszolok. Minden jobb, mint hogy sajnálgassanak. Amúgy is úgy közlekedtem, mint egy öregasszony, kétrét hajolva.
            Aztán egy nap átlendültem. Áron mindenkinek úgy mesélte szülésem történetét, mint egy hőstettet, legendát. Szóval hős lettem. 15 óra vajúdás, aztaaa. Hős is lehetek- gondoltam. Hősök vagyunk a kislányommal. Bele is halhattunk volna mindketten, ha nincs a császár. A múlt században meg is történt volna. Kampec. Szóval a császármetszés nem az ördögtől való. Mi pedig hősök vagyunk Lilivel, élő legendák. Végigküzdöttük a napot, és most itt vagyunk. Anya és Lánya. Nyerő páros, kérem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése