2013. június 29., szombat

Lenyűgöző fantasy lenyűgöző Párossal: Modernkori boszi és átlagsrác





Napjaink tini boszija tüzet varázsol, ablakot tör és gondolatot olvas. Mindeközben huszadik századi irodalmat búj, és totál mindennapi szeretne lenni. Ez sikerül is neki, amikor a kisváros átlagsráca beléhabarodik, és minden akadályon át kitart mellette. Nem is sejtik, mit vállalnak, a lány ugyanis el van átkozva. 


Így elsőre nem tűnik túl eredetinek a Lenyűgöző teremtmények cselekménye, én azonban töredelmesen bevallom, hogy le se bírtam tenni. Olvastam buszon, strandon, villamoson, megállóban, még az óráim előtt is. Egészen felpöndörödött a széle, mire a végére értem. Akkor pedig mégis kell, hogy legyen benne valami.
Valami mágia, varázslat vagy boszorkányság, engem ugyanis befűztek rendesen. Vagy csak transzcendens iránti vonzódásom tört felszínre a fantasy minden sorában, mely ugyanúgy vegyít Harry Potter-es elemeket, mint a Star wars-os hörgést Dart Vaderrel. Vagy csak saját gimis outsiderségemre ismertem rá a regény lapjain? Én is éreztem azt, amit Lena, bár nem törtem be ablakokat dühömben, ha úgy tartotta kedvem. 

De boszorkány, na az voltam, vagyok, mind a napig. Ha nem is profi, de varázsolok, igyekszem jobbá tenni egy nagyon egyszerű varázslattal mindenki életét.

A történetbeli kis boszorkánynak- bocsánat- Igézőnek- választania kell, hogy a tizenhatodik születésnapján átáll-e a Sötét oldalra vagy a Fényt szolgálja. Klasszikus sztori, de mégsem az, a helyzet ugyanis kissé komplikáltabb, mint aminek látszik. Lena anyja ugyanis a Főgonosz, és ha nincs is bádogból, mint Darth Vader, azért elég aljas így is. Természetesen a saját oldalára akarja állítani a kislányt, aki a regény végéig még azt sem tudja, hogy a választás az ő kezében van, és nem egy rajta kívül álló Erő pakolja őt a jóboszorka-rosszboszorka skatulyába. Lena elől azért titkolják a választás lehetőségét, mert ha a Jó oldalra áll, minden rossz ellensége megsemmisül, beleértve tulajdon nagybátyját, aki nem más, mint egy jó célt szolgáló negatív lény. Ajajj, nem egyszerű. És mindennek tetejében, ha Fényhozó lesz, még szerelmét is elveszíti.
Elsőre egyszerűnek tűnik az élet, ha azt mondják, a választás a mi kezünkben van, de a súly, amit  ezáltal cipelünk, nehezebb, mint a mázsás kő. Mert mi van, ha így vagy úgy döntünk, mit veszítünk, kit vagy mit adunk fel érte? És ma persze már a tiszta Jó- Rossz kettősége sem olyan könnyen elkülöníthető, mint a régi mesékben.
Szóval a boszorkánynak feladták a leckét rendesen a könyv írói, ahogy nálunk is minden nap újabb kihívások jönnek. Varázslat nélkül nem  menne , még szerencse, hogy a szívünk mélyén mindannyian rendelkezünk egy cseppnyi bűbájjal. Persze épp annyival mindig, amennyire szükségünk van.  Ettől lenyűgöző az egész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése